Spännande aktiviteter den kommande veckan!

Det är mycket på gång just nu för oss som gillar fred, rättvisa och ickevåld.

Den guatemalanska biskopen Alvaro Ramazzini kommer till ett seminarium på Ersta Konferens i Stockholm på torsdag kväll den 15 september (klicka på Ramazzinis namn för mer information). Han kommer att tala om övergrepp mot de mänskliga rättigheterna i San Marcos i Guatemala, en region där Sveriges allmänna pensionsfonder har stora ekonomiska intressen i guldgruvan Marlin. Kristna Fredsrörelsen har i flera år skickat fredsobservatörer till San Marcos och vi är mycket glada att ha Ramazzini på besök i Sverige.

I Göteborg finns Kristna Fredsrörelsen på plats tillsammans med den colombianska människorättsförsvararen Nancy Fiallo. På torsdag den 15 september kommer hon att tala på Viktoriahuset på Linnégatan. Mer information finns här.

På fredsdagen den 21 september är alla medlemmar och intresserade också välkomna till Armémuseum i Stockholm för ett intressant event som Kristna Fredsrörelsen anordnar. Då blir det samtal kring Riksrevisionens rapport om svenska insatser i krigsområden med flera spännande gäster. Se vår officiella inbjudan nedan:

Välkommen på seminarium med Kristna Fredsrörelsen den 21 september i Stockholm!

Aron Lindblom.